26.6.2019.

PRETRAGA
Поделите ову страну:

Социологија интернета

Из предмета социологија са правима грађана у одељењу 3-11 одржан је огледни час на тему Социологија интернета. Циљ часа односио се на примену социолошких теорија и метода на интернет као извор информација и комуникације.

Овом часу присуствовали су и професори: Снежана Кузмановић, проф. социологије из Прве београдске гимназије; Радивоје Благојевић, професор социологије из Математичке гимназије; и Јелка Петровић, проф. енглеског језика и социологије из Земунске гимназије, који су након тога уз дискусију извршили анлизу овог часа и радова ученика.

Ученици који су узели учешће у овом часу су са посебним склоностима за физику, што је додатна мотивација за избор теме која иде у правцу заснивања нове социолошке дисциплине – социологије интернета. Самом часу претходиле су активности које су имале за циљ да ученици увиде значај писања истраживачких радова. Добили су инструкције и упутсво за писање радова иизабрали су теме. (Теме су изабрали из конкурса часописа Социологија http://www.sociologija.org/books/ ). Теме које су изабрали: Виртуелне заједнице; Тело и идентитет у доба виртуелности; Дигитална хуманистика; Породица, млади и интернет; Друштвени активизам на интернету; Култура интернета; Интернет као извор научних података, од етнографије до биг дата; ИКТ надзор; Вештачка интелигенција и алгоритмизација друштва и Визије интернета у наредних двадесет година. Након тога организована је посета САНУ, где су се упознали са историјом ове институције и делатностима њених чланова. Узели су учешће и у Фестивалу науке ,,ПОКРЕНИ СЕ!“ који је организован у Земунској гимназији. После свега храбро су се упустили у прикупљање литературе, истраживање и писање радова.

http://www.zemunskagimnazija.edu.rs/index.php?jezik=sr&strana=aktuelnost&godina=2018-2019&n=612https://www.youtube.com/watch?v=6MSR0mKCwek

У основи, структура часа и улога ученика је била двострука. Ученици који презентују и бране своје радове са једне стране, а са друге стране је постављена опозиција која својим питањима има за циљ да обори рад. Констурктивна питања и жар са којим су приступили задатку говори да им овакав начин рада одговара, а како је реч о садржају који се тек развија, пружена им је могућност да објасне и предвиде будућност развоја интернета и његових могућности. Радови ученика су на јако високом нивоу, савладали су основе истраживања, а евалуација показује да је овакав начин рада пожељан јер је већина ученика изразила жељу да се њихов рад публикује, што је и учињено на Youtube каналу.

Зорица Перовић

https://www.youtube.com/watch?v=kkmaIzobLcM&t=54s

https://www.youtube.com/watch?v=f8KQFp8FTSA&t=57s

https://www.youtube.com/watch?v=NsPupemVx9w&t=7s

https://www.youtube.com/watch?v=kEmu9miJD0Q&t=3s

Упис

vazna obavestenja o radu skole za vreme vanrednog stanja

Erasmus+

NEDELJA FILOZOFIJE

Упис

Занимљива чињеница

Као и увек, лепо се осећам на месту где се успомене и стварност за мене укрштају. Са овом књигом осећам чак већу одговорност према ученицима и читању, али и изазов да управо ученицима понудим више. Већ сада се редујем новом сусрету!” (Давид Албахари, 10.11.1998.)

© Земунска гимназија - Сва права задржана. Израда сајта: КИО д.о.о.